czwartek, 8 listopada 2012

alergia na...

mleko... coś co ostatnio nie daje nam spokoju. Była, przez pewien czas zniknęła a teraz znów jest. Mały ma na ramionach i szyi takie suche plamy. Smaruję mu to maścią. Dziś byliśmy u lekarza przepisała nam inną i wapno... A tymczasem ja zastanawiam się w czym jeszcze może być mleko i czego jeszcze Bombelkowi podawać NIE mogę. Ograniczam wszystko co mogę i staram się zastępować czy innym albo robić po prostu bez mleka. Teraz robią się ciasteczka na kleiku, bo mały uwielbia słodkie a skoro nie mogę mu dawać gotowych biszkopcików itp to postanowiłam zrobic coś takiego, a wieczorem upiękę biszkopta. Po prostu lubi do kaszy albo deserków zjeść biszkopta... Zastanawiam się czy macie/miałyście podobny problem? Może macie jakieś sprawdzone przepisy na rzeczy dla dzieci bez mleka?

Ostatnio zastanawiam się też nad gotowaniem na parze, bo choć nigdy tego nie robiłam i nie próbowałam to mnie to kusi... problem w tym, że sprzęt mam niemiecki i nie bardzo wiem jak się do niego zabrać... ehh...

5 komentarzy:

  1. Mówiąc mleko masz na myśli laktozę? Jest kilka blogujących mam, które wrzucają przepisy dla małych alergików :)

    Co do gotowania na parze to ja stawiam garnek z wodą, na to durszlak i jazda ;) Po prostu spróbuj.

    OdpowiedzUsuń
  2. Te suchy plamy bardzo kojarzą mi się z tym co miał mój Tomek (ale to chyba nie była alergia na mleko...). A synek miał robione testy alergiczne?
    Tomek miał coś, co nazywało się łupieżem Giberta (nie na głowie, tylko to taka choroba skóry). Objawiało się właśnie takimi suchymi plamkami na buzi, plecach, jakaś była chyba na nodze...

    OdpowiedzUsuń
  3. A moze to tylko sucha skorka? Bi miala takie plamy zeszlej zimy. Nie moglam ich skojarzyc z zadnym pokarmem, a pomogl nawilzacz powietrza w jej pokoju. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. mleko sojowe to rozwiazanie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja gotuje na parze, mama taki zwykły piętrowy garnek i jak dla mnie rewelacja warzywa np mają całkiem inny smak aniżeli gotowane w wodzie!! Polecam

    Zapraszam do zabawy - informacje u mnie na blogu

    OdpowiedzUsuń